Co nám nabízí skákání na trampolíně

Co nám vlastně trampolíny nabízí, aneb, jak bychom to vyjádřili ve slovenštině, aké sú ponuky goodjump.cz, a čo možno očakávať od trampolíny?

Sport pro všechny – na trampolínu se mohou postavit i malé děti nebo lidé ve velmi pokročilém seniorském věku, aby si dopřáli zdravý pohyb. Jde o to, že odrazy a dopady na měkkou, pružnou podložku tolik nezatěžují pohybový aparát, jako např. běhání v přírodě, ve městě nebo po asfaltovém tartanu. Je-li nářadí zabezpečené ochrannou sítí, krytem pružin a sítí pod trampolínou, aby tudy nemohly prolézat děti nebo zvířata, pak máte doma skvělou a hlavně bezpečnou pomůcku pro kondiční cvičení i snižování nadváhy nebo posilování partií dolních končetin.

trampolína s ochrannou sítí

Pozvedne vám náladu – mít dobrou náladu a radovat se ze života by chtěl každý, ale každý není ochoten podstupovat psychoterapeutická sezení a léčbu psychofarmaky. Jedním z nejlepších léků na mizernou náladu, počínající deprese a úzkosti je pohyb. Musí být ovšem vhodný, přiměřený a bezpečný, a to trampolíny umožňují. Během několika minut se vám do krve vyplaví množství hormonů pohody či štěstí, jak se endorfiny přezdívají, a začnete svět kolem sebe vnímat radostněji. S endorfiny v krvi a s pravidelným doplňováním hořčíku do organismu můžete překonat i závažné depresivní stavy.

zahradní trampolína

Zlepšení koordinace pohybu – při skákání na větším průměru odrazové plochy, řekněme od 250 cm, jste vystaveni působení odstředivé síly a gravitace a obě dvě síly vás donutí snažit se manévrovat tak, abyste udrželi na trampolíně rovnováhu a nevlétli do ochranné sítě. Tohoto jevu s úspěchem využívají někteří sportovci, např. lyžaři, kteří se na svahu potýkají právě s úskalími přenášení váhy a změny těžiště vůči zemské ose.

Chodidla – kromě svalstva stehen, lýtek a hýždí jsou zaměstnávány i svaly chodidel, pokud ovšem skáčete naboso. Svaly chodidel jsou důležité pro udržení podélné a příčné klenby, aby se vám netvořila škaredá a nezdravá plochá noha.